9. august 1998 indgiver vi den første anmodning om aktindsigt til Høje Tåstrup Kommunes socialforvaltning.
I august 2005 anmoder Høje Tåstrup Kommunes juridiske afdeling om udsættelse med svaret til Datatilsynet i forbindelse med en klage fra os. Angiveligt er især Familieafdelingens medarbejdere overbelastet med de manuelle rettelser, de skal foretage.
I juni 2007 indgiver min ældste datter en første anmodning om aktindsigt. Høje Tåstrup Kommunes juridiske afdeling svarer, at hun kun kan få en komplet aktindsigt, hvis vi ligeledes vil skrive under. Eftersom Helena ønsker selv at skabe sig klarhed over det, der skete i Danmark, nøjes hun med de få oplysninger, hun umiddelbart har adgang til.
I oktober 2006 rykker Datatilsynet igen for svar.
I november 2006 fremsender Høje Tåstrup Kommune de ønskede oplysninger til Datatilsynet.
I 2008, da min ældste datter, som i mellemtiden er fyldt 18, beder om den komplette aktindsigt, oplyser Høje Tåstrup Kommune ved Jan Skadhauge, at det ønskede materiale er bortkommet, pånær godt 20 sider som fremsendes i kopi.
I august 2008 fremsender Høje Tåstrup Kommunes juridiske afdeling endnu et af de dokumenter, vi første gang ønskede i august 1998. Dokumentet bekræfter, at Høje Tåstrup Kommune havde truffet aftale med Stenløse Kommune om, at vi først ville blive anset som "reelt bosiddende" i Høje Tåstrup Kommune, når det var afklaret, om vores børn havde brug for hjælp og støtte. Ved fiktivt at ændre tidspunktet for vores tilflytning fra den 20. februar til den 13. maj 1998, opnår man at kunne starte en socialsag med baggrund i en række bestilte anklager fra en ældre, skizofren dame af den daværende socialdemokratiske byrådsgruppes nærmere bekendtskab - tilsat en række forfalskede, lægelige oplysninger.
Det er i skrivende stund ikke lykkedes for os at få adgang til de dokumenter og oplysninger, som dannede baggrund for Høje Tåstrup Kommunes formodning om, at vores børn vantrivedes - såfremt sådanne overhovedet eksisterer.
December 2008 forsøger Høje Tåstrup Kommune igen at kvæle sandheden ved at hævde, at der ikke foreligger "et yderligere afklaringsbehov i sagen". Af samme grund afviser man at modtage de kopier af det (næsten) komplette sagsmateriale, jeg ligger inde med.
Se iøvrigt resten af webloggen...
(...)
En kort erindring om optakten til problemet med de desværre bortkomne sagsakter. Skrivelse fra kommunen til Datatilsynet af 11. august 2005.
(...)
Jeg har valgt at bringe kopier af den angiveligt komplette dokumentbestand vedrørende Høje Tåstrup Kommunes socialsag fra 1998,...
...fordi borgmesteren i sin skrivelse af 19. december 2008 anfører, at kommunen ikke mener at have et yderligere afklaringsbehov - og derfor ikke ønsker at modtage kopier af de godt 11 kilo dokumenter fra lokalmyndighedernes oprindelige arkiv, jeg er i besiddelse af.
Ifølge afgørelse i kommunens Børn- og ungeudvalg pr. 19. november 1998, skulle begge børn anbringes uden for hjemmet "foreløbig i et år", således at man pædagogisk kunne rette op på deres katastrofale fejludvikling.
For at kunne træffe denne afgørelse må man forud have truffet aftaler med såvel den døgninstitution, som skulle behandle Helena, som den plejefamilie der skulle hjælpe Christina.
Af hensyn til os allesammen mener jeg, det er vigtigt at få fastslået, hvilke plejepersoner i "anbringelsessektoren", der således havde givet tilsagn om, at modtage to velfungerende, normale børn fra et stabilt hjem til behandling for diverse symptomer, forårsaget af min alvorlige sindssygdom - uden at gøre opmærksom på det over for andre myndighedsinstanser.
Kort og godt: hvem var det, der kunne overtales og bestikkes til at fortie, at den samlede socialsag tydeligvis var svindel?!
se evt. dette link: http://quousque-tandem.blogspot.com/2008/12/da-jeg-skrev-min-formodentlig-sidste.html
samtlige dokumenter kan forstørres ved klik på billedfladen.
Dokumentationen fortsættes nedenunder:
(...)
...